joi, martie 20

5. Poruncile

5.1.1 Era ziua a sasea din saptamana a cincea din luna lui cuptor in al saispelea an de la Facere cand Prietenul lui Ilau pleca in calatorie singur, pentru a spune paganilor despre vointa lui Ilau. Si era greu caci era singur si nu mai vazuse fata de femeie de un an de zile.

5.1.2 Si mergand in pustietate descoperi o biserica ortodoxa ce avea zidurile atat de scorojite si tavanul atat de afumat ca parea a fi fost acolo de secole. Si inauntru descoperi un pagan rugandu-se la dumnezeul lui si sarutand o icoana pe un altar aurit.

5.1.2.1 Si Prietenul lui Ilau il intreba pe credincios "Spune-mi pagane de ce te rogi la aceasta icoana si o saruti, cand este clar acoperita cu jeg?" "Pentru ca am necazuri." ii raspunse aceasta

5.1.2.2 "Si necazurile tale de la ce vin, credinciosule?" "Am iubit o femeie, frumoasa cum este rasaritul intr-o dimineata senina la malul lacului, dar a murit intr-un accident de masina pentru ca nu purta centura si a trecut peste airbag prin parbriz pe sosea si a calcat-o un TIR venind din sens opus si a imprastiat-o pe Drumul National."

5.1.2.3 "Dar cum te cheama pe tine credinciosule?" il intreba Prietenul lui Ilau "Soric, strainule." ii raspunse acesta. "Cu ce te ajuta pe tine acum dumnezeul tau?"
"Ma ajuta sa gasesc confort in faptul ca a fost voia lui ca ea sa moara."

5.1.3 Prietenul lui Ilau atunci se manie si cu o lacrima in coltul ochiului intreba: "Cum adica, acest dumnezeu al tau a vrut ca ea sa fie imprastiata pe Drumul National 1 intre Deva si Cluj si acum gasesti confort preamarindu-l tot pe el?" "Dar cum ai stiut ca pe acolo conduceam beat in acea seara?" intreba Soric. "Eu stiu multe caci sunt profetul unui Creator mult mai Luminat si mai Intelept care nu ar face asa ceva. Defapt El nu controleaza asemenea lucruri. Eu sunt Prietenul lui Ilau."

5.1.4 Si Soric intelese apoi ca Ilau este adevaratul Creator si El are grija de fapturile Sale si nu este un Zeu manios care arunca oameni prin parbriz si nu le da copiilor cancer la 5 ani, ci aceste lucruri se intampla numai din cauza imperfectiunilor din Creatia Sa, imperfectiuni care pot fi corectate numai prin Credinta in El

5.2.1 Si Prietenul lui Ilau petrecu mult timp cu Soric invatandu-l caile Domnului, mergand impreuna prin diverse asezari, vorbind cu batranic are-si asteptau pensia pentru ca sa isi cumpere o pulpa de pui si cu studenti care asteptau banii de la parinti ca sa cumpere whisky contrafacut.

5.3.1 Si veni un moment cand Soric incepu sa se indoaie in privinta fermitatii vointei Creatorului si il intreba pe Prietenul lui Ilau "Spune-mi Luminate, cum vrea Preamilostivul Ilau sa raspandim invatatura cand noi nu avem nici macar niste reguli rudimentare?"

5.3.2 Prietenul lui Ilau il asculta si il lua de mana si il duse sus pe Dealul Negru dintre Pitesti si Valcea unde se fac mici si ii spuse "Asteapta-ma aici 2 saptamani si mananca in fiecare zi mici cu cartofi prajiti pana ma intorc."

5.4.1 Si Prietenul lui Ilau se intoarse dupa 3 saptamani cu un memory stick pe care avea scrise "Top 10 lucruri care serios ma enerveaza daca nu le respecti" care erau, respectiv:

10. Sa nu uiti
9. Sa nu ranjesti ca prostul/proasta cand te intreba cineva ce ai facut aseara
8. Sa dai 10 lei maine
7. Sa nu pui poze in chiloti pe site-uri de retele sociale
6. Sa nu asculti muzica pe loudspeaker
5. Sa nu primesti foloase necuvenite in schimbul indeplinirii unor atributii de serviciu
4. Sa nu parazitezi banul public
3. Sa respecti regimul materialelor nucleare sau a altor materii radioactive
2. Sa pretuiesti femeia altuia caci intr-o zi va fi a ta
1. Sa nu mananci toba

5.5.1 Cand Prietenul lui Ilau se intorsese de la intalnirea cu Ilau fu foarte dezamagit caci Soric nu respectase a a 3-a porunca si testase un focos nuclear in Voineasa pentru a grabi prajirea unui lot de mici. Dar Acesta, dupa o maniere scurta zise: "Ar fi cam ciudat sa ma supar, caci nu citisei circulara cu poruncile inca. Fii iertat, dar de acum, pentru toate faptele tale, ti se va spune Soric Netrebnicul."

4 comentarii:

xpl spunea...

dude, la inceput am crezut ca e funny ce scrii. am citit cele 10 porunci ale tale din care majoritatea sunt chiar funny, a venit si tata pe-aici sa ma intrebe de ce rad. pentru ca citeam la tine pe site.

dar apoi am luat de la inceput tot articolul tau 5. poruncile, cu povestea ta ce incearca sa imite stiul bisericos al povestilor din cartile din biserica.

ce sa-ti zic ? nu pot sa-ti zic nimic, pentru ca e blogul tau si dreptul tau sa scrii chestii funny sau mai putin funny.

dar totusi printre gluma buna si ironiile ok la adresa bisericii totusi am vazut ca nivelul tau de intelegere al lucrurilor este cat de cat pamantesc, mai bine zis foarte materialicesc.

eu stiu ca nu-i bine numai bisericesc, dar nici numai materialicesc. adica undeva la jumate, stii cum face balanta respectiva cand e la mijloc si e ok. acum nah, daca tu vrei sa fii acum rebel si sa scrii asta pur si simplu, e ok cred. poate supara pe unii, face sa rada pe altii, dar in mare parte directia este putin batjocoritoare. Adica ok eu nu sunt tipul care imediat zice "blasfemie" etc, dar totusi ce legatura are detaliul in care a murit o femeie, cu sticla de whisky pe care o beau studentii din banii probabil de meditatie sau ma rog, stim toti asta, si faptul ca Creatorul a ales modul in care aceasta femeie a murit, ca in legendele de pe OTV.

ti-am zis, n-am nimic impotriva, poti sa scrii, sa publici chiar, eu nu ma supar si nici nu interzic. Dar totusi ma gandesc ca...daca tot ai ales sa-ti faci blog (si eu mi-am inceput unul cu greu in care nici nu prea stiu daca sa scriu ce vreau sa scriu, ca poate se interpreteaza gresit)...asa ziceam ca daca tot ti-ai ales sa faci blog, nenica, gandeste-te ca sunt oameni care-l citesc. Si ai putea sa faci ceva cat de cat ok, gen funny dar sa fie funny (nu funny-morbid), inteligent dar sa fie inteligent, spiritual dar sa fie spiritual, ironic dar sa fie calumea facut, stii ce vreau sa zic ?

Fa o treaba. E parodie, sa fie parodie. Dar nu-ti bate joc de chestii pe care inca nu le-ai inteles. E dreptul tau sa le intelegi iar batandu-ti joc, singur iti tai practic legatura cu acele lucruri, le consideri insignifiante, de aceea le si parodiezi. Nu'sh ce sa zic, imi dau seama ca nu-ti place de mine, dar uite e timpul meu si-ti scriu tie. Ti-am zis fa ceva ok. Crezi ca doar fiind altfel atragi atentia ? Gen daca te imbraci intr-un trunchi de copac pe strada lumea o sa rada da si totul e fain. Dar daca si incepi si vorbesti prostii, in timpul asta, gen batjocoriri sau gross stuff (stii ce inseamna nu?) deja poate ca cineva o sa cheme omul legii, binenteles, oripilat fiind. Intelegi ? Adica una e sa faci un protest in fata primariei pentru cei care sunt batuti in Moldova si una e sa faci pipi in fata primariei ca asa te-ai gandit tu. Nu zic de tine, zic asa de situatie ca sa intelegi mataluta.

Nah ce sa zic, poate esti chiar mai mare decat mine si respectul chiar pentru o zi in plus de posibila experienta ma face sa stau chill, ca nu stiu cu cine am de-a face, poti fi chiar presedintele deghizat :) Ma rog eu am 29 de ani dar sunt inca foarte tanar. Si n-am nica cu tine. Doar imi pare rau ca in loc sa citesc ceva cool funny cum vrei tu m-am oripilat (si nu din cauza bisericismului pe care nu prea am avut cand sa mi-l formez ci din cauza nonsalantei cu care tratezi niste lucruri pe care nu le intelegi si usurinta ta de a trata ceea ce este superior).

Acum nah, ce sa zic, daca tot ai inceput blogul, macar drege-l cu niste articole bune. Nu mai oripila oamenii. Pe bune, chiar acum nu prea mai e timp de enervari degeaba, sunt prea multe probleme de rezolvat, macar nu mai adauga si tu. O sa zici nu conteaza 2 vorbe si un blog. Pai da, dar daca toti gandesc ca tine, de-aia sunt mii de sticle si plastice aruncate in paduri sa zic, pentru ca toti zic "eh, ce conteaza sticla asta de Red Bull, nu o sa observe nimeni". Si deci pentru ca sunt 100.000 de oameni, vor fi aproximativ 100.000 de deseuri. Ok. Cred ca ai inteles ce zic eu.
Eu stiu ca asta e Biserica ta proprie si personala sa zic asa, dar macar daca e asa nashpa si nu poti/vrei sa schimbi nimica, nu o mai imparti cu toti. It stinks. Sterge-o de mizerii ca oamenii sa se bucure de scrisul tau.
Succes

ALx spunea...

:)))Mi-a placut la nebunie postul asta, am ras de m-am prapadit...inca ma prapadesc!:))
Si acum sa facem putina critica a criticii,pentru ca noi romanii suntem buni la criticat, mai ales cand vine vorba de zei, sfinti, si alte evlaviosenii cuvioase...asta vis-a-vis de duiosul,parintesc sfat pe care ante...tastatorul meu a avut bunavointa sa-l faca public...
Deci...eu nu prea vad morbidul in toata istoria asta materialiceasca pe care ti-o reclama "xpl", zice je ca e funny si, pe langa asta are si mesaj. Parerea mea umila de ne...dusa la biserica...
Nu intru mai adanc in detalii, desi mi-ar placea, ma limitez la a spune ca m-am distrat citindu-te si...te voi mai citi!
Alx

Adi spunea...

Muie la iehovisti, mormoni si atei!

Adi spunea...

M u i e la iehovisti, mormoni si atei!